Poznejte historii společnosti ZIPPO - největší a nejznámější americké ikony.
ÚVOD
Historie společnosti Zippo Manufacturing Company je příběhem jejich lidí. Od jejího zakladatele George G. Blaisdella až po mnoho zaměstnanců, zákazníků a sběratelů, kteří sehráli v bohaté historii společnosti Zippo zásadní roli. Díky jejich loajalitě a oddanosti se společnost Zippo stala jednou z největších a nejznámějších amerických ikon.
30. LÉTA
Časová osa společnosti Zippo začíná na počátku 30. let 20. století v Bradford Country Clubu v Bradfordu v Pensylvánii. Pan Blaisdell sledoval, jak se jeho přítel neobratně snaží používat těžkopádný zapalovač rakouské výroby. Pan Blaisdell si všiml, že zapalovač dobře funguje i ve větru díky jedinečnému komínku, ale jeho vzhled a design je utilitární a neefektivní. Zapalovač vyžadoval k ovládání obě ruce a jeho tenký kovový povrch se snadno promáčkl.
Koncem roku 1932 se pan Blaisdell rozhodl rakouský zapalovač zrekonstruovat. Vyrobil malé obdélníkové pouzdro a připevnil k němu víko se závěsem. Zachoval konstrukci komínku, který chránil plamen. Výsledkem byl atraktivní zapalovač, který se snadno ovládal jednou rukou. Název "Zippo" vytvořil pan Blaisdell. Líbil se mu zvuk slova "zip", a tak tvořil jeho variace, až se ustálil na slově "Zippo", které podle něj mělo "moderní" zvuk.
POŘIĎTE SI JEDEN Z NAŠICH REPLIKA ZAPALOVAČŮ Z ROKU 1935
Nový kapesní zapalovač se prodával za 1,95 USD za kus a pan Blaisdell na něj poskytoval dnes již proslulou bezpodmínečnou doživotní záruku - "Funguje, nebo ho zdarma opravíme.™" Žádost o původní patent Zippo byla podána 17. května 1934 a patent číslo 2032695 byl udělen 3. března 1936. První kapesní zapalovač Zippo, vyrobený v roce 1933, je vystaven v muzeu Zippo/Case v Bradfordu.
V polovině 30. let si společnost Kendall Refining Company v Bradfordu objednala 500 zapalovačů Zippo. Tyto zapalovače jsou považovány za první firemní reklamní zapalovače vyrobené společností Zippo a jsou vysoce ceněnými sběratelskými předměty.
40. LÉTA
Druhá světová válka měla na společnost Zippo zásadní vliv. Po vstupu Ameriky do války v roce 1941 společnost Zippo ukončila výrobu zapalovačů pro spotřebitelský trh a veškerou produkci věnovala americké armádě. Tato iniciativa vedla k výrobě zapalovačů Zippo s ocelovým pouzdrem a černým praskajícím povrchem. Skutečnost, že miliony amerických vojáků nosily tento zapalovač do boje, byla významným katalyzátorem pro etablování značky Zippo jako americké ikony po celém světě. Zásobování vojenského trhu vedlo k plné produkci závodu a umožnilo společnosti Zippo stát se finančně silnou a učinilo z ní životaschopnou společnost.
POŘIĎTE SI JEDNU Z REPLIK ZAPALOVAČŮ Z ROKU 1941
Na konci války v roce 1945 se společnost Zippo vrátila k prodeji zapalovačů mírové Americe a obnovila výrobu zapalovačů pro spotřebitelský trh. Pan Blaisdell byl srdcem propagátor a chtěl vyrazit na silnice s autem, které by vypadalo jako zapalovač Zippo, a v roce 1947 se zrodil Zippo Car.
50. LÉTA
Dne 1. srpna 1950 získala společnost Zippo svůj druhý patent s číslem 2517191. Design zapalovače Zippo zůstal v podstatě stejný dodnes, s drobnými vylepšeními.
Od poloviny 50. let byly na spodní straně každého zapalovače Zippo vyraženy kódy s datem výroby. Původní účel byl kontrola kvality, ale kódy se staly neocenitelnou pomůckou pro sběratele.
V roce 1956 uvedla společnost Zippo na trh zapalovač Slim, který byl významným milníkem. Tato o něco menší verze zapalovače Zippo byla navržena tak, aby zaujala ženy, ale k jeho překvapení oslovila i muže.
GRAVÍROVÁNÍ ZAPALOVAČE - PERSONALIZUJTE VÁŠ NOVÝ ZIPPO ZAPALOVAČ
60. LÉTA
V 60. letech 20. století začali návštěvníci koncertů zvedat plamen zapalovače Zippo jako pozdrav oblíbeným interpretům, což bylo později nazváno "Zippo moment".
V roce 1962 vyrobila společnost Zippo svůj první nezapalovací výrobek. Ocelový kapesní metr nebo "pravidlo", jak se mu říkalo, měl design, který připomínal slavný zapalovač. Od šedesátých let 20. století byly do řady Zippo přidávány a z ní vyřazovány další výrobky. Mnohé z nich byly zaměřeny především na divizi propagačních výrobků, včetně klíčenek, golfových greenkeeperů, sad tužek a per a kapesní svítilny ZipLight.
70. LÉTA
Pan Blaisdell zemřel 3. října 1978. Vzpomínáme na něj nejen pro vynález zapalovače Zippo, ale také pro jeho štědrost a laskavého ducha. Po jeho smrti zdědily podnik jeho dcery Harriett B. Wicková a Sarah B. Dornová.
V 70. letech 20. století začala společnost Zippo expandovat na zahraniční trhy.
80. LÉTA
V 80. letech 20. století vlastnilo společnost šest členů rodiny Blaisdellových, včetně dcer pana Blaisdella a jejich dětí.
90. LÉTA
V roce 1993 společnost Zippo koupila společnost W.R. Case & Sons Cutlery Company. Bohaté dědictví společnosti Case začalo v roce 1889, kdy byla založena. V roce 1905 se společnost přestěhovala do Bradfordu. Společnost Case vyrábí prémiové ručně vyráběné nože, včetně tradičních zavíracích kapesních nožů a sportovních nožů s pevnou čepelí až po limitované edice pamětních a sběratelských předmětů.
Muzeum Zippo/Case bylo otevřeno v červenci 1997. Objekt o rozloze 15 000 čtverečních stop zahrnuje obchod a muzeum. Sídlí zde také světoznámá Zippo Repair Clinic, kde mohou návštěvníci sledovat proces oprav.
NOVÉ TISÍCILETÍ
Na podzim roku 2002 získala společnost Zippo registraci ochranné známky na tvar zapalovače Zippo. Jednalo se o významný milník, který pomohl ochránit značku před padělateli.
Počátkem roku 2000 také společnost Zippo uvedla na trh první víceúčelový zapalovač Zippo MPL®, plnitelný zapalovač užitkového typu.
POŘIĎTE SI JEDEN Z VÍCEÚČELOVÝCH ZAPALOVAČŮ ZIPPO
10. LÉTA 21. STOLETÍ
V únoru 2010 získala společnost Zippo značku zapalovačů Ronson a značku paliva Ronsono.
V roce 2010 společnost představila celokovový ohřívač rukou a uvedla na trh výrobky Zippo Outdoor. Ohřívač rukou používá prémiovou tekutinu do zapalovačů Zippo a poskytuje stálý zdroj tepla déle než jakýkoli jiný výrobek na trhu.
Pokračující expanze společnosti Zippo na zahraničních trzích, zejména v Indii a Číně, a silný domácí prodej vedly v letech 2011 a 2012 k rekordnímu nárůstu prodeje.
V roce 2011 se nabídka výrobků Zippo Outdoor rozšířila o sadu nouzových podpalovačů a zapalovač s ohebným krkem.
V roce 2012, v roce 80. výročí založení společnosti, překonala výroba zapalovačů Zippo mezník 500 milióntého zapalovače.
V roce 2012 bylo také přestavěno muzeum Zippo/Case, aby lépe odráželo značku Zippo. Moderní design se vyznačuje kombinací bohatých a drsných textur, jako je kůže a cihla, a směsí historických uměleckých děl a lifestylových fotografií.
V roce 2013 uvedla společnost Zippo na trh řadu robustního kempingového vybavení a příslušenství pro oheň se značkou Zippo.
SOUČASNOST
Dnes je jediným majitelem a předsedou představenstva společnosti Zippo George B. Duke, vnuk pana Blaisdella. Mark Paup je prezidentem a generálním ředitelem společnosti.
Rozmanitá produktová řada společnosti Zippo se neustále rozrůstá a nyní zahrnuje příslušenství k zapalovačům, víceúčelové butanové zapalovače, pánské a dámské vůně, lifestylové doplňky, brýle a výrobky pro outdoorové nadšence.
Na celém světě je mnoho sběratelů značky Zippo. Jejich zápal a oddanost této značce jsou bezkonkurenční. Pro umocnění sběratelských zážitků pořádají kluby sběratelů Zippo po celém světě setkání a další akce v průběhu celého roku.
Společnosti po celém světě nadále využívají zapalovače Zippo jako reklamní a propagační nástroj. Tyto "reklamní" zapalovače patří i nadále mezi sběratelsky oblíbené.
Snad jeden z největších vlivů na sběratelství má vazba značky Zippo na populární kulturu, Hollywood, Broadway a hudební průmysl. Zapalovače Zippo se v průběhu let objevily ve více než 2 000 filmech, divadelních hrách a televizních pořadech. Zapalovače Zippo si "zahrály" v tak rozmanitých inscenacích, jako jsou "I Love Lucy", "The X-Men" a "Hairspray - the Musical". Často je zapalovač klíčovou rekvizitou, která slouží k posunu děje nebo odráží osobnost zobrazované postavy či období. Slavný zvuk "cvaknutí" zapalovače Zippo byl samplován v písních a samotné zapalovače se objevovaly na obalech alb, byly vytetovány na kůži rockerů a používaly se při focení pro časopis Rolling Stone.
Ve světě, kde je většina výrobků na jedno použití nebo s omezenou zárukou, se na kapesní zapalovač Zippo vztahuje slavná doživotní záruka. Za více než 85 let nikdo nikdy neutratil ani cent za mechanickou opravu kapesního zapalovače Zippo bez ohledu na stáří nebo stav zapalovače. Kapesní zapalovač Zippo je zakořeněn v americké kultuře a je celosvětovou ikonou odolnosti a spolehlivosti.
Kompletní kolekce Zippo zapalovačů a doplňků značky Zippo včetně módní kolekce značky Zippo naleznete ZDE.